TikTok, který je již součástí mnoha smartphonů, se přesouvá na největší obrazovku v domácnosti a to televizor. Tento týden Amazon.com Inc. spustil aplikaci na svých streamovacích TV zařízeních Fire TV a představil TikTok svému publiku v USA a Kanadě. Tato spolupráce umožňuje uživatelům sledovat videa TikTok s rodinnými příslušníky, aniž by se „choulili kolem mobilního telefonu, aby viděli nejnovější virální video“, uvedl Amazon v blogovém příspěvku.
Televizní obrazovky představují pro TikTok obrovskou příležitost, i když si již nárokuje více než jednu miliardu uživatelů měsíčně. Zatímco zážitek z obývacího pokoje nemusí oslovit jeho nejnáruživější současné uživatele, platforma vlastněná ByteDance říká, že komunitnější TikTok by mohl oslovit rodiny. Možná by to mohlo pomoci oslovit lidi, kteří se dříve vyhýbali.
Ale při přechodu z ručních dotykových obrazovek na velkou obrazovku uprostřed obývacího pokoje se mnoho z toho, co dělá aplikaci neočekávanou a zábavnou, ztrácí. Mnoho z toho, co je na TikTok na mobilních zařízeních přirozené, vypadá a působí bizarně na mohutné televizní obrazovce ovládané dálkovým ovladačem.
„Zážitek z velké obrazovky umožňuje rodinám a přátelům užít si TikTok jako součást jejich každodenní nebo týdenní rutiny společně, jako doplněk k jejich týdennímu zážitku ze sledování televize.“ uvedl mluvčí TikTok v písemném prohlášení.

TikTok ani Amazon neřekli, zda jsou uživatelská data sdílena společným úsilím, nebo zda jedna ze společností zaplatila druhé v dohodě. Daniel Rausch, viceprezident pro zábavní zařízení a služby Amazonu, uvedl, že aplikace se pravděpodobně časem vyvine a bude obsahovat více funkcí. „Uvidíte, jak budeme pokračovat v přidávání a budování s dynamikou, kterou vidíme od zákazníků,“ řekl Rausch.
Aplikace Fire TV od Amazonu je první, která byla uvedena na trh v USA, ale očekává se, že v příštích týdnech budou spuštěny další televizní aplikace, řekl mluvčí TikTok.
Zdroj: Wall Street Journal