iMAGnews
Sobota, 25 března, 2023
Reklamní sdělení
  • iMAGnews
  • Domácí
  • Zahraniční
  • Sport
  • Ekonomika
  • Finance
  • Technologie
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
REDAKCE
iMAGnews
  • iMAGnews
  • Domácí
  • Zahraniční
  • Sport
  • Ekonomika
  • Finance
  • Technologie
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
iMAGnews
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
iMAGnews Technologie

Ford a General Motors si začnou vyrábět své automobilové čipy

Autor: Dušan Šula
20. 11. 2021
v Technologie
Přečíst článek bude trvat 6 minuty.
A A
0
Nejnovější pick-up automobily Ford na evropském trhu | Photo by Caleb White on Unsplash

Nejnovější pick-up automobily Ford na evropském trhu | Photo by Caleb White on Unsplash

65
SDÍLELO
1.3k
PŘEČETLO
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInTelegram
Reklamní sdělení

Dva největší výrobci automobilů v Detroitu Ford Motor Co. a General Motors Co. se chtějí dostat do polovodičového byznysu po roce nedostatku počítačových čipů, který tlumil jejich globální tovární produkci. Ford ve čtvrtek ráno nastínil strategickou dohodu s americkým výrobcem polovodičů Global Foundries Inc. na vývoj čipů, pakt, který by nakonec mohl vést ke společné výrobě v USA. GM později uvedl, že navazuje vztahy s některými z největších jmen v oblasti polovodičů včetně Qualcomm Inc. a NXP Semiconductors NV a má uzavřené dohody o společném vývoji a výrobě počítačových čipů.

Tyto kroky jsou nejnovějšími příklady toho, jak narušení související s pandemií nutí společnosti, aby vykonávaly větší kontrolu nad svými dodavatelskými řetězci přesouváním výroby blíže k domovu nebo v některých případech interně. Nadnárodní společnosti dostaly raný šok ve zdravotní krizi, když uzavření hranic, místní omezení a uzamčení způsobily chaos. Někteří se rozhodli pro trvalá řešení. Podniky se také nadále potýkají se zpožděním při přepravě a úzkými místy v kamionové dopravě, což je přimělo přehodnotit geografii svých dodavatelských řetězců a upřednostnit strategie, které zajistí spolehlivost před modely outsourcingu z minulosti.

„Toto je skvělý příklad toho, jak vzít krizi a proměnit ji v příležitost.“

Mike Hogan, senior viceprezident odpovědný za automobilový obchod Global Foundries

V automobilovém průmyslu začínají automobilky rozhodovat o rozhodnutích, která byla učiněna v průběhu desetiletí, a zadávají klíčové komponenty externím dodavatelům. Nedávné kroky výrobců automobilů k vertikální integraci tím, že se dostali do výroby baterií a polovodičů, jsou moderním úklonem k tomu, kdy vlastnili velké divize dílů a provozovali ocelárny. Nedostatek polovodičů letos snížil produkci milionů plánovaných vozidel v celém průmyslu. Někteří manažeři automobilek uvedli, že podnikají kroky k tomu, aby lépe zvládali dodávky svých čipů, což je kritická část dodavatelského řetězce, do kterého nemají příliš velký přehled.

Možná byste si chtěli přečíst

Microsoft a jeho operační systém Windows | Photo by Piero Nigro on Unsplash

USA a EU dosáhly předběžné dohody o ochraně osobních údajů

1. 4. 2022
1.3k
Watercoolig, chladiící systém od společnosti Nvidia | Photo by Christian Wiediger on Unsplash

Čínský Tencent čelí možné rekordní pokutě za praní špinavých peněz

20. 3. 2022
1.3k
Microsoft a jeho operační systém Windows | Photo by Piero Nigro on Unsplash

Nový bezpečnostní šéf Microsoftu říká, že je čas ukrýt se v cloudu

26. 2. 2022
1.3k
Logo streamovací služby Spotify | Photo by Alexander Shatov on Unsplash

Spotify zveřejňuje obsahové zásady v reakci na pobouření Neila Younga

5. 2. 2022
1.3k
Načíst více článků
Reklamní sdělení

Krize také vede k hlubší spolupráci mezi průmyslovými odvětvími s vedoucími pracovníky z automobilového a technologického sektoru, kteří spolupracují na řešení výzev a zavádění nových produktů, zejména s tím, jak se více funkcí automobilů stává více automatizovanými. „Potřebujeme vás a vy potřebujete nás,“ řekl výkonný ředitel Intel Corp. Pat Gelsinger na automobilové akci v září. „Toto je symbiotická budoucnost, kterou začínáme inovovat a dodávat, protože se automobil stává počítačem s pneumatikami.“

Fordův krok by šel ještě o krok dále tím, že by nakonec přinesl nějaký vývoj čipů interně. Výrobce automobilů v Dearbornu ve státě Michigan uvedl, že navrhování vlastních čipů by mohlo zlepšit některé funkce vozidla, jako jsou možnosti automatického řízení nebo systémy baterií pro elektromobily a potenciálně pomoci Fordu vyhnout se budoucím nedostatkům. „Máme pocit, že můžeme skutečně zvýšit výkon našich produktů a zároveň naši technologickou nezávislost,“ řekl Chuck Gray, viceprezident Fordu pro vestavěný software a ovládací prvky.

Část dohody s Global Foundries má za cíl zlepšit krátkodobé dodávky čipů pro Ford, který byl v porovnání s mnoha jinými výrobci automobilů obzvláště tvrdě zasažen nedostatkem dodávek. Společná vývojová práce je zaměřena na výrobu čipů vyšší třídy, které by se dostaly do vozidel několik let, řekl pan Gray. Vybudování seriózní operace návrhu čipu nebude pro Ford zdaleka jednoduchým úkolem. Navrhování sofistikovaných polovodičů s jejich minutovými tranzistory je obtížná disciplína, jejíž zvládnutí obvykle trvá společnostem roky.

Reklamní sdělení

Ještě předtím, než pandemie zvýšila poptávku po čipech, si polovodičové společnosti stěžovaly na akutní nedostatek kvalifikovaných inženýrů. Ford bude soutěžit o talenty nejen proti čipovým společnostem, jako jsou Intel a Nvidia Corp., ale také hluboce zakořeněným technologickým společnostem, jako je Amazon.com Inc. a Apple Inc., které si čipy stále více navrhují sami. GM a Ford prozkoumávají obchod s čipy a ukazují, jak automobilky selektivně zavádějí klíčové technologie, aby rozvíjely odborné znalosti v oblastech, které považují za klíčové pro svou budoucí konkurenceschopnost. Lepší a rychlejší čipy budou například potřeba pro vše od multimediálních dotykových obrazovek až po vzdálené aktualizace softwaru k opravě závad.

Přeorientování automobilového průmyslu na elektrická vozidla také urychluje posun k vertikální integraci s mnoha automobilovými společnostmi, které se obávají, že nebudou schopny zajistit dostatek zásob baterií a surovin, aby splnily své růstové cíle. Ford, Volkswagen AG, GM a další významní výrobci automobilů spolupracují s výrobci baterií, aby postavili nové továrny, které jim podle nich poskytnou technickou výhodu a stabilnější budoucí dodávky.

Prezident GM Mark Reuss při čtvrtečním rozhovoru s investory uvedl, že společnost spolupracuje s několika polovodičovými firmami v rámci širší strategie ke snížení složitosti a zlepšení marží. „Vidíme, že se požadavky na polovodiče během několika příštích let více než zdvojnásobí,“ řekl pan Reuss a dodal, že vozidla, která GM vyrábí, jsou technologicky vyspělejší.

Nejnovější modely automobilky General Motors ve zkratce GMC | Photo by Dylan McLeod on Unsplash
Nejnovější modely automobilky General Motors ve zkratce GMC | Photo by Dylan McLeod on Unsplash

GM chce také snížit počet unikátních mikroprocesorů potřebných k napájení stále složitějších a technicky vytížených vozidel o 95 %. Za tímto účelem plánuje s partnery vyvinout tři základní rodiny, které používají podobné architektury, řekl pan Reuss. Tyto čipy pak mohou být vyráběny ve vyšších objemech a nabízejí lepší kvalitu a předvídatelnost, řekl.

Polovodiče se používají k elektronickému ovládání mnoha funkcí v autech, od kalibrace motoru po řízení a nasazení airbagů. Těchto počítačových čipů bylo letos málo, protože výrobci automobilů soutěží o dodávky s výrobci dalšího spotřebního zboží, včetně elektroniky a spotřebičů. Nedostatek čipů poškodil některé výrobce automobilů hůř než jiné, zatímco jeho trvání a průběh se ukázaly být nepředvídatelné. Někteří manažeři a analytici automobilek uvedli, že očekávají postupné uvolňování, ačkoli předpovídají, že poruchy budou pokračovat po většinu roku 2022 a možná i později.

Velká část problému byla připisována nedostatku starších, relativně levných mikrokontrolérů běžně používaných v automobilovém průmyslu. Výrobci automobilů však stále více přecházejí na sofistikovanější čipy, protože sledují pokroky, jako jsou elektrická auta a semiautonomní řízení. Global Foundries sídlí na Maltě ve státě New York a je vlastněna Mubadala Investment Co., investiční pobočkou vlády Abu Dhabi. Byl vytvořen v roce 2009, kdy společnost Advanced Micro Devices Inc. oddělila své operace výroby čipů. Společnost uvedla, že loni dosáhla tržeb kolem 6 miliard dolarů.

Mike Hogan, senior viceprezident odpovědný za automobilový obchod Global Foundries, řekl, že spojení Fordu by mělo zlepšit technické možnosti automobilky a zároveň rozšířit budoucí výrobu čipů v USA pro automobilový průmysl. „Toto je skvělý příklad toho, jak vzít krizi a proměnit ji v příležitost,“ řekl.

Zdroj: Wall Street Journal

Tagy: autoautomobilovýautomotivečipčipyelektroelektrotechnikafordgeneralgmkrizelinkalinkymotormotorsnedostatekprůmyslvozyvýchodvýroba
Reklamní sdělení

Podobné články

USA a EU dosáhly předběžné dohody o ochraně osobních údajů

Autor: Dušan Šula
1. 4. 2022
0
1.3k
Microsoft a jeho operační systém Windows | Photo by Piero Nigro on Unsplash

USA a Evropská unie dosáhly předběžné dohody, která umožní ukládat data o Evropanech na americké půdě, čímž se zabrání rostoucí hrozbě pro...

Přečíst celý článek

Čínský Tencent čelí možné rekordní pokutě za praní špinavých peněz

Autor: Dušan Šula
20. 3. 2022
0
1.3k
Watercoolig, chladiící systém od společnosti Nvidia | Photo by Christian Wiediger on Unsplash

Čínský technologický gigant Tencent Holdings Ltd. čelí potenciální rekordní pokutě za porušení některých předpisů centrální banky ze strany své mobilní sítě WeChat...

Přečíst celý článek

Nový bezpečnostní šéf Microsoftu říká, že je čas ukrýt se v cloudu

Autor: Dušan Šula
26. 2. 2022
0
1.3k
Microsoft a jeho operační systém Windows | Photo by Piero Nigro on Unsplash

MSFT společnosti Microsoft Corp nový šéf bezpečnosti, Charlie Bell, má zprávu pro společnosti a instituce zasažené zdánlivě nikdy nekončícím řetězcem kybernetických útoků:...

Přečíst celý článek
Načíst více článků
Další článek
Ženský tenis je nejoblíbenějším sportem v Číně | Photo by The BlackRabbit on Unsplash

Jak se ženský tenis stal čínským národním sportem číslo jedna

Protestující dívka v Nizozemsku | Photo by AJ Colores on Unsplash

Nová omezení vlád proti Covid-19 vyvolala bouřlivé protesty v celé Evropě

Kontejnerová nákladní loď Coco plující pod čínskou vlajkou | Photo by Jacob Meissner on Unsplash

Světový problém s dodavatelským řetězcem vykazuje známky uvolnění

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím s podmínkami webu a Zásadami ochrany osobních údajů.

Doporučujeme k přečtení

Ulice Wall Street v New Yorku | Photo by lo lo on Unsplash

Inflace v eurozóně stoupá na 7,5 %, zvyšuje tak tlak na Centrální banku

Autor: Dušan Šula
9. 4. 2022
0
1.4k

Míra inflace v eurozóně v březnu vyskočila na další rekordní maximum, když ruská invaze na Ukrajinu vytlačila ceny energií a potravin výše,...

Výtvarné zpracování mince Bitcoinu | Photo by André François McKenzie on Unsplash

Tether (USDT), centrální banka kryptoměn, je náchylná k útěku z trhu

Autor: Dušan Šula
7. 4. 2022
0
1.3k

Shortoví prodejci sázejí proti kryptoměně, jejíž cena by se neměla pohybovat. Několik investičních firem, včetně Fir Tree Partners a Viceroy Research LLC,...

Historický vývojový graf celosvětové inflace | Photo by Markus Winkler on Unsplash

Ekonomové hledají vodítka hyperbolické recese ve výnosové křivce

Autor: Dušan Šula
5. 4. 2022
0
1.3k

Když se výnosy dvouletých státních dluhopisů tento týden posunuly nad výnosy desetiletých dluhopisů, analytici z Wall Street vyslali varovné záblesky.

Photo by Clayton Cardinalli on Unsplash

Podíl SoftBank Alibaba v centru pozornosti uprostřed turbulencí na trhu

Autor: Dušan Šula
3. 4. 2022
0
1.3k

Nepokoje v čínských technologických akciích tlumí finanční palebnou sílu, kterou má japonská SoftBank Group Corp. na nové investice, a podněcují debatu o...

Microsoft a jeho operační systém Windows | Photo by Piero Nigro on Unsplash

USA a EU dosáhly předběžné dohody o ochraně osobních údajů

Autor: Dušan Šula
1. 4. 2022
0
1.3k

USA a Evropská unie dosáhly předběžné dohody, která umožní ukládat data o Evropanech na americké půdě, čímž se zabrání rostoucí hrozbě pro...

Monopol na dodávky plynu do EU má stále Rusko | Photo by Mykola Makhlai on Unsplash

USA posílí dodávky plynu do Evropy uprostřed tahanic o nové dodávky

Autor: Dušan Šula
30. 3. 2022
0
1.3k

USA letos navyšují dodávky zkapalněného zemního plynu do Evropy, protože kontinent po invazi na Ukrajinu zahajuje celosvětový hon na nové dodávky, aby...

Přepravní nákladní kontejnery připravené na transport v přístavu | Photo by frank mckenna on Unsplash

Evropská ekonomika se zpomaluje, válka na Ukrajině zvyšuje náklady

Autor: Dušan Šula
28. 3. 2022
0
1.3k

Ekonomické oživení Evropy se v prvních březnových týdnech po ruské invazi na Ukrajinu zpomalilo, zatímco obchodní aktivita v USA vzrostla, ukázaly obchodní...

Bojový vrtulník Hughes AH-64 Apache | Photo by DON JACKSON-WYATT on Unsplash

Válka na Ukrajině si již vybírá svou daň na globálních dodávkách potravin

Autor: Dušan Šula
26. 3. 2022
0
1.3k

Ukrajinský farmář Igor Borisov uvízl ve skladu za ruskými bojovými liniemi 2000 metrických tun kukuřice z podzimní sklizně. Stejně jako ostatní farmáři...

Reklamní sdělení
Twitter Telegram Facebook
iMAGnews

iMAGnews jsou nejmodernější online noviny z široké základny české redakce iMAG která Vám přináší denně ty nejčerstvější zprávy a informace z celého světa.

Zpravodajské kategorie

  • Domácí
  • Ekonomika
  • Finance
  • Sport
  • Technologie
  • Zahraniční

Spolupracujeme

Logo Seznam, a.s.

Copyright iMAGnews 2022 © All rights reserved.
Powered by aBoo Investments, Ltd.

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • iMAGnews
  • Domácí
  • Zahraniční
  • Sport
  • Ekonomika
  • Finance
  • Technologie
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Redakce

Copyright iMAGnews 2022 © All rights reserved.
Powered by aBoo Investments, Ltd.