Instagram spouští zkušební verzi předplatitelské služby, která uživatelům umožňuje platit za další obsah od tvůrců, zatímco společnosti sociálních médií bojují o přilákání jednotlivců, kteří mohou zvýšit návštěvnost jejich platforem.
FB společnosti Meta Platforms Inc. ve středu představil novou funkci v USA na omezeném základě a dodal, že tvůrcům poskytuje další způsob, jak vydělat peníze na svých sledujících v aplikaci pro sdílení fotografií.
„Tvůrci dělají to, co dělají, aby se uživili, a je důležité, aby to bylo předvídatelné.“
Adam Mosseri, šéf Instagramu
„Tvůrci dělají to, co dělají, aby se uživili, a je důležité, aby to bylo předvídatelné,“ řekl Adam Mosseri, šéf Instagramu. „Předplatné je jedním z nejlepších způsobů, jak mít předvídatelný příjem – způsob, který nezávisí na tom, jaký dosah dosáhnete na daný příspěvek, který se bude časem nevyhnutelně zvyšovat a snižovat.“
Tvůrci budou moci předplatitelům nabídnout přístup k exkluzivním Instagram Stories – fotkám nebo videím, které zmizí po 24 hodinách – a k relacím streamování videa Instagram Lives v reálném čase.
Sesterská služba Instagramu Facebook spustila předplatné v roce 2020 a uvedla, že od tvůrců nebude vybírat žádné poplatky nejdříve v roce 2023. Totéž bude platit pro předplatné Instagramu, řekla Meta. Ceny předplatného Instagramu se podle mluvčího Meta pohybují od 0,99 do 99,99 $, s možností mezi nimi.
Twitter Inc. před několika měsíci spustil podobnou službu s názvem „Super Follows“, která umožňuje předplatitelům platit za bonusový obsah od svých oblíbených tvůrců. Twitter tuto funkci zveřejnil v září a tvůrcům dal možnost účtovat si 2,99 $, 4,99 $ nebo 9,99 $ měsíčně.
Mnoho společností zabývajících se sociálními médii nalévá peníze do ekonomiky tvůrců a pomocí finančních pobídek se snaží přimět tvůrce, aby se připojili nebo zůstali na jejich platformách. Snapchat společnosti Snap Inc. , YouTube společnosti Alphabet Inc a TikTok společnosti Bytedance Ltd. oznámily investice v masivních dolarových číslech.
Minulý rok se přidala společnost Meta – tehdy ještě nazývaná Facebook Inc. – s tím, že do roku 2022 zaplatí tvůrcům obsahu ve svých aplikacích více než 1 miliardu dolarů. Pan Mosseri uvedl, že projekt předplatného začíná s relativně malým počtem tvůrců a v následujících měsících poroste. Nakonec by mělo být předplatné dostupné na Instagramu. Dodal, že spouštění nových funkcí pro tvůrce je jednou z priorit Instagramu pro tento rok. Dalším zaměřením je vývoj platformy pro dospívající.

Copyright © 2022 Dow Jones & Company, Inc. Všechna práva vyhrazena. Objevilo se v tištěném vydání z 20. ledna 2022 jako „Možnost testování na Instagramu pro uživatele, aby zaplatili tvůrcům“.
Zdroj: Wall Street Journal