Joe Rogan v reakci na námitky Neila Younga k jeho podcastu a hostiteli Spotify uvedl, že jeho pořad se „vymkl kontrole“ a zavázal se, že bude vyváženější a bude informován o kontroverzních tématech a hostech. V nedělním pozdním večerním 10minutovém videopříspěvku na Instagramu Rogan řekl: „Pokud jsem vás naštval, tak se omlouvám,“ s odkazem na rostoucí odpor proti němu a Spotify Technology SA pocházející z obvinění folkového rockera, že šíří lži. informace o vakcínách proti Covid-19 prostřednictvím oblíbeného podcastu.
„Je to zvláštní zodpovědnost mít tolik diváků a posluchačů,“ řekl Rogan. „Není to nic, na co jsem se připravil.“ Udělám, co bude v mých silách, abych věci vyvážil.“ Rogan řekl, že bude mít v pořadu více hostů, kteří budou prezentovat odlišné názory od protichůdných, hned poté, co bude hostit kontroverzní hosty. Poděkoval Spotify za jejich podporu a řekl, že je velkým fanouškem Neila Younga.
„Nebyli jsme transparentní, pokud jde o zásady, které šíří náš obsah.“
Daniel Ek, generální ředitel Spotify
Spotify dříve v neděli zveřejnilo své zásady, které nezměnilo, a vytvořilo informační centrum Covid-19 v reakci na folk-rockera Neila Younga, který minulý týden odstranil svou hudbu ze streamovací služby. Young řekl, že má námitky proti Roganovi a zejména jeho podcastům o pandemii a vakcínách. Jeho čin podnítil ostatní, včetně folkové zpěvačky Joni Mitchell, aby udělali totéž.
„Nebyli jsme transparentní, pokud jde o zásady, které šíří náš obsah,“ řekl generální ředitel Daniel Ek v nedělním blogovém příspěvku. „Je mi jasné, že máme povinnost udělat více pro zajištění rovnováhy a přístupu k široce uznávaným informacím od lékařských a vědeckých komunit, které nás provázejí touto bezprecedentní dobou.“
Spotify v tuto chvíli neodstraňuje žádnou z epizod Rogana, které kritici v posledních týdnech zdůrazňovali jako šíření toho, co považují za dezinformace o vakcínách proti Covid-19, řekl člověk obeznámený s touto záležitostí. Pravidla platformy Spotify definují, co považuje za nebezpečný, klamavý, citlivý a nelegální obsah. Říká se, že tvůrci, kteří poruší její pravidla, mohou čelit následkům, včetně odstranění jejich díla.
Kroky zdůrazňují rostoucí potíže pro Spotify, protože se potýká s typy otevřených politických debat, kterým čelí mnoho velkých společností poskytujících obsah. V posledních několika letech se ponořila do podcastingu , aby se rozšířila za hranice hudby a stala se ziskovější, a její role distributora populárních, i když polarizujících hlasů, jako je ten Rogan, přinesla nové výzvy.
Postoj společnosti ukazuje, že je odhodlaná dodržet svůj deklarovaný závazek k otevřenému dialogu a svůj lukrativní vztah s určitými podcastery a zároveň reagovat na obavy různých tvůrců a zákazníků, na které se spoléhá. „Můžou mít Rogana nebo Younga.“ Ne obojí,“ napsal Young v dopise, který minulý týden zveřejnil na svých webových stránkách. Spotify uzavřelo dohodu s Roganem v roce 2020 v hodnotě více než 100 milionů dolarů, podle lidí obeznámených s touto záležitostí.
O víkendu se Mitchell a rocker Nils Lofgren připojili k Youngovi ve snaze odstranit jejich hudbu, řekli. Podcaster a profesor Brené Brown řekli, že nebude pro tuto službu produkovat více „až do dalšího oznámení“ a produkční společnost prince Harryho a Meghan, vévody a vévodkyně ze Sussexu, s názvem Archewell Productions, uvedla, že vyjadřuje obavy Spotify. o dezinformacích o Covid-19 na své platformě.
„Víme, že musíme hrát klíčovou roli při podpoře projevu tvůrců a zároveň jej vyvažovat s bezpečností našich uživatelů,“ řekl Ek v nedělním blogovém příspěvku. „V této roli je pro mě důležité, abychom nezaujali pozici cenzora obsahu a zároveň zajistili, že existují pravidla a důsledky pro ty, kteří je porušují.“ Od neděle začíná Spotify označovat obsah související s Covid-19 s upozorněním, které uživatele vyzývá, aby si prohlédli nové „centrum pro fakta založená na datech a aktuální informace“ od zdravotnické a vědecké komunity.
Rogan iniciativě tleskal a řekl, že si myslí, že doporučení jsou dobrý nápad. Young ve svém úvodním dopise citoval epizodu podcastu Rogana, ve které podcaster hovořil s Dr. Robertem Malonem, virologem, který pracoval na výzkumu několika vakcín mRNA Covid-19, ale který je nyní k léčbě kritický. Mezi vznesenými tvrzeními byl i návrh, že nemocnice byly finančně motivovány k tomu, aby falešně určily, že úmrtí byla způsobena Covid-19.
Začátkem tohoto měsíce skupina 270 vědců a zdravotnických pracovníků podepsala otevřený dopis Spotify, v němž obvinila podcast z „propagace nepodložených konspiračních teorií“ a požádala službu, aby na své platformě zasáhla proti masovým dezinformačním událostem. Zatímco více než 40 epizod Rogana bylo dříve odstraněno kvůli porušení zásad, žádná z nich podle osoby obeznámené s pandemií nesouvisela.
Young od té doby zveřejnil více na toto téma, povzbudil další umělce, aby se k němu připojili, a nasměroval své posluchače na jiné platformy pro streamování hudby. V pátek sdílel na svém oficiálním twitterovém účtu odkaz na nabídku čtyř měsíců Amazon Music zdarma za nové registrace ke službě. „Amazon je vůdčím hráčem v poskytování Hi-Res zvuku masám,“ řekl Young s odkazem na zvuk s vysokým rozlišením. Poděkoval také streamovacím službám Apple Music a Qobuz za to, že „se drží mé hudby ve vysokém rozlišení“.

Keith Tate, fanoušek Younga a Mitchell, zrušil své předplatné Spotify. 65letý muž z Houstonu uvedl, že si ho jeho syn přidal na svůj hudební účet na YouTube. „Funguje skvěle a Neil Young je tam a Joe Rogan ne,“ řekl. Tate vlastní společnost, která vyrábí špičkové basketbalové vybavení, kde nenařídil, ale povzbudil zaměstnance, aby dostali vakcíny proti Covid-19. „Bylo úžasné, kolik dezinformací tam bylo,“ řekl. „Chtělo to docela dost povzbuzení. Myslím, že všichni hledali upřímné informace.“
Tate řekl, že každý člověk v jeho společnosti je nyní plně očkován a posílen. Rogan také poděkoval jak svým posluchačům, tak odpůrcům. „Je dobré mít nějaké nenávistníky,“ řekl Rogan. Ek ze Spotify řekl, že na jakoukoli otázku existují názory na obou stranách a že osobně nesouhlasí se spoustou jednotlivců a názorů na Spotify. „Ve své podstatě věříme, že naslouchání je vším,“ řekl. Dow Jones & Co., vydavatel The Wall Street Journal, má obsahové partnerství s Gimlet Media, jednotkou Spotify.
Zdroj: Wall Street Journal